Iktatószám: ki/JH01-72522/2023/MLSZ | TRIZSI SPORT CLUB |
Ügyiratszám: be/SFP-72522/2023/MLSZ | Trizs |
Ügyintéző: Sipos István Zoltán | Petőfi Sándor út 44 |
E-mail: Sipos.Istvan.Zoltan@mlsz.hu | 3724 |
Tárgy: sportfejlesztési program jóváhagyására irányuló kérelem jóváhagyása |
A Magyar Labdarúgó Szövetség (a továbbiakban: MLSZ) az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (a továbbiakban: Ákr.)
80. § (1) bekezdése, a sportról szóló 2004. évi I. törvény (a továbbiakban: Stv.) 22. § (2) bekezdésének fa) pontja, és az Stv. 22. § (3) bekezdése, a társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény (a továbbiakban: Tao. tv.) 22/C. §, valamint a látvány-csapatsport támogatását biztosító támogatási igazolás kiállításáról, felhasználásáról, a támogatás elszámolásának és ellenőrzésének, valamint visszafizetésének szabályairól szóló 107/2011 (VI. 30.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Kormányrendelet) 4. § (5) bekezdése alapján meghozta a következő
H A T Á R O Z A T O T
A támogatási igazolás kiállításának feltételét képező sportfejlesztési program jóváhagyására irányuló eljárással kapcsolatban az Stv. 22. § (3) bekezdésében kapott jogkörömben eljárva, a(z) TRIZSI SPORT CLUB kérelmező (székhelye: 3724 Trizs Petőfi Sándor út 44. , adószáma: 18282890-1-05, képviselője: Demeter Gyula) (a továbbiakban: Kérelmező) sportfejlesztési programjának szakmai tartalmát, illetve annak költségvetését az Stv. 51. § (2) bekezdésének m) pontja alapján meghatározott támogatási rendszerek minőségbiztosítási rendszerének (benchmark-rendszer) és követelményeinek megfelelően, valamint a Kormányrendelet 4. §-ának (5) bekezdése, illetve a sportfejlesztési programban rendelkezésre álló információk alapján jogcímenként az alábbi összegekben
jóváhagyom:
Támogatás jogcíme |
Közvetlen támogatás összege |
Közreműködői díj összege |
Ellenőrző szervnek fizetendő hatósági díj |
Támogatás összesen |
A program megvalósításához szükséges önrész |
Elszámolandó összeg |
Tárgyi eszköz beruházás, felújítás (előfinanszírozott nem ingatlan) |
720 000 Ft |
14 845 Ft |
7 423 Ft |
742 268 Ft |
0 Ft |
734 845 Ft |
Összesen: |
720 000 Ft |
14 845 Ft |
7 423 Ft |
742 268 Ft |
0 Ft |
734 845 Ft |
A tárgyi eszköz beruházás, felújítás jogcímhez kapcsolódó jóváhagyott tételek:
Megnevezés |
Kategória |
Jóváhagyott támogatási összeg |
Megvalósítás módja |
(FELNŐTT) mérkőzés mez |
Sportfelszerelés |
247 423 Ft |
Előfinanszírozott (nem ingatlan) |
(FELNŐTT) mérkőzés nadrág |
Sportfelszerelés |
206 185 Ft |
Előfinanszírozott (nem ingatlan) |
(FELNŐTT) sportszár |
Sportfelszerelés |
82 474 Ft |
Előfinanszírozott (nem ingatlan) |
(FELNŐTT) labda |
Sporteszköz |
206 185 Ft |
Előfinanszírozott (nem ingatlan) |
Összesen: |
742 267 Ft |
Tájékoztatom, hogy a Kormányrendelet 4. § (11) bekezdése alapján a jelen határozatommal jóváhagyott sportfejlesztési programját, annak költségtervét és a jóváhagyott támogatás összegét a honlapján köteles közzétenni.
Határozatom ellen önálló fellebbezésnek az Stv. 22. § (4) bekezdése, valamint az Ákr. 116. § (1) bekezdése alapján nincs helye. A Kérelmező az Ákr. 114. § (1) bekezdése és a közigazgatási perrendtartásról szóló 2017. évi I. törvény (a továbbiakban: Kp.) 39. § (1) bekezdése alapján kérheti
határozatom bírósági felülvizsgálatát annak közlésétől számított harminc napon belül a Fővárosi Törvényszéktől a fenti ügyiratszámra való hivatkozással, a Fővárosi Törvényszéknek címzett, de az MLSZ-hez benyújtott keresetlevélben. Kérelmező a keresetlevelében a Kp. 77. § (2) bekezdése alapján tárgyalás tartását kérheti, ellenkező esetben amennyiben a tárgyalás tartását a bíróság nem tartja szükségesnek az ügy érdemében tárgyaláson kívül határoz. Az illetékről szóló 1990. évi XCIII. törvény (a továbbiakban: Itv.) 45/A. § (1) bekezdése alapján az elsőfokú közigazgatási bírósági eljárás illetéke 30.000,- Ft, ugyanezen törvény 62. § (1) bekezdésének h) pontja alapján a Kérelmezőt illetékfeljegyzési jog illeti meg.
A Kérelmező 15 000 Ft igazgatási szolgáltatási díjat fizetett meg az MLSZ részére. Az MLSZ-nek egyéb eljárási költség megtérítéséről nem kellett döntenie, mert az eljárás során ilyen költség nem merült fel.
I N D O K O L Á S
A Kormányrendelet 4. § (1) bekezdése értelmében a támogatási igazolás kiállításának előzetes feltétele, hogy a támogatás igénybevételére jogosult szervezet a tervezett támogatással érintett sportfejlesztési programját – több évre szóló sportfejlesztési program esetén évekre lebontva –, annak tervezett megvalósítását megelőzően a jóváhagyást végző szervezet részére jóváhagyás céljából benyújtsa.
A Kérelmező a programját a Kormányrendelet 4. § (1) bekezdésében meghatározott határidőig - 2023.02.27. napján - benyújtotta. A közigazgatási hatósági eljárás 2023.02.28. napján indult meg. Mivel eljárásom során megállapítottam, hogy a benyújtott sportfejlesztési program megfelel a Kormányrendelet 4. § (3) bekezdésben meghatározott vizsgálati szempontoknak, ezért a Kérelmező sportfejlesztési programjának szakmai tartalmát– a 2023/2024-es támogatási időszak tekintetében – az MLSZ Elnöksége által elfogadott értékelési elvekben foglaltak figyelembevételével, a rendelkező részben foglaltak szerint hagytam jóvá.
A benyújtott sportfejlesztési program költségtervének tárgyi eszköz jogcímen jóváhagyott projektelemek támogatási összege a megyei igényeknek megfelelő és az MLSZ stratégiai célkitűzéseinek megvalósítását ténylegesen elősegítő fejlesztések figyelembe vételével egyedi elbírálás alapján, szakmai véleményezés után került a rendelkező részben feltüntetett összegben elfogadásra.
A Kérelmező által benyújtott sportfejlesztési program előfinanszírozott tárgyi eszköz beruházás, felújítás jogcímmel kapcsolatban a következő megállapításokat teszem:
ezért figyelemmel a Tao. tv. 22/C. § (4) bekezdésének c) pontjában meghatározott 100%-os támogatási intenzitásra – a Kérelmező sportfejlesztési programjának előfinanszírozott tárgyi eszköz beruházás, felújítás jogcím alá betervezett költségét 1 319 588 Ft támogatási összeggel 742 268 Ft összegre csökkentettem.
Tájékoztatom, hogy a Kormányrendelet 10. § (2) bekezdése alapján - vagy amennyiben a jóváhagyott támogatás költségelemek közötti arányos felhasználására vonatkozó fenti előírás az eredetileg megvalósítani kívánt utánpótlás-nevelési feladatok megvalósítását veszélyeztetné vagy meghiúsítaná, akkor a Kormányrendelet 10. § (4) bekezdése alapján - a Kérelmező kérelmezheti a jóváhagyott sportfejlesztési programjának módosítását.
Az eljárás során megállapítottam, hogy a Kérelmező által benyújtott sportfejlesztési program szakmai tartalma összhangban van az MLSZ labdarúgás stratégiai fejlesztési koncepciójával és értékelési elveivel.
A sportfejlesztési program jóváhagyására irányuló kérelme elbírálásához kapcsolódóan a látvány-csapatsportok támogatásával összefüggő sportfejlesztési program jóváhagyására és a támogatási igazolás kiadására irányuló hatósági eljárásban fizetendő igazgatási szolgáltatási díjról szóló 39/2011. (VI. 30.) NEFMI rendelet 1. § a) pontja és a 2. § alapján a Kérelmezőnek 15 000 Ft igazgatási szolgáltatási díj fizetési kötelezettsége keletkezett, amelyet a rendelkező részben foglaltakkal összhangban teljesített.
A fentieken túl felhívom a Kérelmező figyelmét arra, hogy a jelen határozatban jóváhagyott támogatási összeg felhasználásának a Kormányrendeletben foglaltak, az MLSZ honlapján megtalálható, az MLSZ Elnöksége által elfogadott értékelési elveivel, valamint Elszámolási Szabályzatban foglaltakkal összhangban kell történnie.
A jogorvoslati tájékoztató az Ákr. 114. § (1) bekezdésén, a Kp. 29. § (1) bekezdésén, 39. § (1) és (2) bekezdésén, 77. § (1) és (2) bekezdésén alapul.
Hatáskörömet és illetékességemet az Stv. 22. § (2) bekezdés fa) pontja és (3) bekezdése, valamint a Kormányrendelet 2. § (1) bekezdés 2. pontja határozza meg.
Döntésemet a hivatkozott jogszabályhelyek alapján hoztam meg.
Budapest, 2023.03.16.
dr. Vági Márton
Főtitkár
A határozatot kapják:
- TRIZSI SPORT CLUB
- Irattár